Julduk med klockor och röda band i Redwork

Jag fick några meter tyg av en kusin hon trodde det var linnetyg, eftersom hon vet att jag syr mycket tänkte hon på mig (TUSEN TACK KUSIN M). men det visades att det var ett jättefint vitt bomullstyg med jättefin struktur.

Klippte till en bit på ca 65 X 65 cm och broderade lite julklockor i Redwork, overlockade runt kanterna och sydde på en bomullsspets runt kanten ...................klart! det hela tog mindre än 2,5 timme att sy.


image507

image504 Ett hörn.

image505

 I mitten på duken broderade jag detta.

JAG BLEV JÄTTENÖJD : )

Kommentarer
Postat av: Marianne

Så många fina broderier Du sytt.

Ha det bra.

2010-11-24 @ 18:54:32
URL: http://www.sireene.zoomin,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0