Skira hjärtan

I senaste nummret av Fat Quarter 4/2007 så var det en beskrivning hur man syr skira hjärtan.

image582

solvy, spetsar, band , silver tråd  & swarovsikristaller m.m  så blir det ett litet skirt hjärta


image583
Solvy & spetsar

image584

ett lager solvy överst.........sen är det bara att sy mönster sömmar huller om buller.

image585
gör en mall, rita ut på baksidan av "tyget" , klipp ut....................jag gjorde sex stycken hjärtan.
Dags för blötläggning så solvyn försvinner.


Jag gjorde en mobil av mina hjärtan jag sydde, några prismor fick göra sällskap i mobilen.
image586
Min mobil, den ska få hänga i ett fönster.

image587

Skirt hjärta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0