Misslyckat nr 2

Varför är man inte noggrann från början ????? Så slipper man extra jobb .........men, men

Broderade lite julmotiv på ett RÖTT linnetyg som jag sen sydde på en bred (10 cm)  VIT bomullsspets,
sen när den var klar skulle jag bara blöta bort solvyn från tyget,  attans vad tyget "blödde".

Tänkte tanken innan jag började brodera att jag skulle tvättat tyget först men var för lat för det............

Hela  SPETSEN blev alldeles rosa........

Nu är det bara att sprätta bort spetsen och hoppas det går bort i  Klorin....Annars får jag köpa ny spets.
image558
ostruken och missfärgad spets.
Det ser inte så farligt rosa ut på fotot men i verkligheten .........

MEN MAN KAN VÄL INTE LYCKAS VARJE GÅNG??????  

Av detta har jag lärt mig (( men det visste jag redan) tvätta tyget innan, tur att SPRÄTTAREN  är min bästa vän......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0