Minnen från förr........

för ca 10-15 år sedan gjorde jag denna tavla, av farmors gamla spetskragar samt lite sidenband och spetsar och en tygbit. (det blå /grå  tyget kommer från farmor, det svarta kommer från ett tyg till en  konståkningsdräkt jag sydde till ett kusinbarn), bilderna från vykort som jag klippt sönder : (

image341

Tyckte det var dags att göra om den med lite nytt tyg så det matchar mitt "nya" syrum.........
image342

På bakgrundstyget broderade jag "MEMORIES FROM MENNIE", la även dit ett litet syetui från henne samt en liten vävsked eller vad det kan vara??????
Jag ska leta reda på ett kort på farmor från då hon konfirmerade sig , då har hon en stor hatt med jättebrätte samt en lång fotsida kappa på sig, sen ska jag föra över  fotot på ett tyg som jag ska sy dit med lite spets runt kanten .

image343

Broderade även lite sy saker........ska ta nya kort sen i dagsljus så jag inte behöver använda blixt.

Kommentarer
Postat av: karola

Va fin tavlan blev.Karola

2007-06-02 @ 10:53:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0