Quilt Labels/ Quilt Etiketter

                          95723-151                  

Nu har jag gjort egna etiketter i 100% Bomull, som jag ska  använda när jag ska märka mina quiltar som jag gjort.
Roligt att ha till att märka sina quiltalster som man ger bort eller säljer..........

Etiketterna har jag gjort med hjälp av  Bubble Jet Set 2000 & Bubble Jet Rinse och skrivaren. Jag har designat etiketten själv som jag sen la i srivaren o scannade in i datorn, kopierade den ritade bilden  så jag fick 4 st som får plats på ett A4- ark.  storleken på bilden är 11 x 8 cm. jag kommer att skära etiketterna ca 13 x 10 cm så jag har att vika in när jag syr på etiketten på tex..quiltens baksida.

Det första testet jag gjorde skrev jag ut i svart men det gåt ju naturligtvis att välja vilken färg på ettikettens text o dyl. men resultatet blir  bäst om du använder ett vitt tyg att skriva ut på .

SÅ HÄR BLEV MITT RESULTAT...........jag ritade en ängel oxå, jag samlar nämligen på änglar.
quilt labels

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Vilken bra idé!!!!

2007-01-20 @ 07:08:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0