Tips!

Har du spetsar som ligger, och du inte vet vad du ska göra av dessa.
Då får du ett tips av mig.

Matrial :
Glasburk / dricksglas
Spetsar
nål/tråd
värmeljus

Mät omkretsen på burken /glaset, lägg till ca1 cm för sömnsmån. klipp en  bit spets i det måttet , lägg ihop spetsens ändar med rätsidan mot varandra, sy för hand eller med symaskin . Trä spetsen på glasburken/glaset.
lägg i ett värmeljus. KLART!
.
Har du det ,då kan du göra detta : )
LJUSLYCKTOR

image237
Foto taget utan blixt.



image238

Foto taget med blixt.


Gör flera stycken, med olika bredder & spetsar och anvämnd som bordsdekoration.
Det var dagens tips från mej.
GLAD PÅSK!

Kommentarer
Postat av: Irene

Jättkul idé med spetsarna. Sen har du gjort så många fina saker. Jag har kollat allt (tror jag) och jag är såå imponerad av dina alster.
Många påskhälsningar
Irene

2007-04-05 @ 20:48:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0