Symaskinen fick inte vila idag..........heller.

Oj vad insperation man kan få av ett kort som det står  ...Jag älskar dej.... på. Min älskade sambo fick ett kort av mig i september inte för att han fyllde år eller så, utan för att jag älskar honom så mycket.
 På den svarta ramen står det ...jag älskar dej....kortet har måttet 16,5 x16,5 cm
jag stoppade det i scannern och förstorade upp det med hjälp av datorn. helt plötsligt satt jag vid symaskinen och sydde, jag som  hade tänkt att symaskinen skulle få vila ett tag (hi hi)
det var roligt att leka med tråd, tyg och stopp & quiltfoten till symaskinen. "s & q" foten använde jag till att frihandsquilta bakgrunden med som är ett linnetyg.

 Stopp & quiltfot till Janome symaskin. (bilden har jag lånat från www.janome )
det hela har nog tagit en ca 10-12 timmar, det har även blivit lite mat idag (hi hi)
Här är resultatet........jag blev ganska nöjd om jag får säga det själv.........

95723-122 
Bonaden har storleken 50 X 52 cm

 Närbild på nallen   Närbild på texten ....Jag älskar dej.....
Klickar du på dom små bilderna så blir dom större. Texten har jag skrivit med hjälp av "s & q foten" och lite guldbrodertråd.

P.s det var inte meningen att det skulle bli en till väggbonad, men när skaparlusten faller på är det svårt att hejda den, det börjar bli lite väl många väggbonader nu ........ Den här får vi hänga i sovrummet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0