God jul till er alla...........igen


Nu lovar jag att det inte kommer att hända så mycket mer på min blogg före jul,
därför önskar jag alla er en God Jul & Ett Gott Nytt År.


Tomte

Den här Tomten gjorde jag år 2000 tror jag det var, den är gjord av Cernitlera, fårull till skägg och hår. kläderna är sydd i vadmal en stor säck med lackade klappar och en önskelista hör till. Tomten är ca 40 cm hög.

(VADMAL. Ett tyg som vävts av ullgarn och därefter valkats. Under valkningen bearbetas tyget i vått tillstånd så. att fibrerna filtas ihop. Processen gör tyget extra varmt och vindtätt.


Kommentarer
Postat av: Elisabeth

God Jul på dig själv!!! Tomten är så fin där han sitter och läser din önskelista ;-)

2006-12-23 @ 00:36:20
URL: http://elisabeths-scrapblog.blogspot.com/
Postat av: karola

God Jul önskar karola med familj.

2006-12-23 @ 11:31:33
Postat av: Yvonne

Vad duktig du är! Tomten är ju superfin...ett riktigt hantverk!
Tack för titten på din blogg...den är rolig att läsa...jag kommer gärna hit igen!
:)

2007-04-24 @ 14:11:05
URL: http://www.slojdbiten.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0