Sytt till brodermaskinen

 1 ggr i månaden åker jag på "Broderiträff" och broderar en heldag med härliga tjejer (18 stycken). Mycket skratt och ideer ger vi varandra. På söndag är det dax igen och ville ha lite nytt ;)
 
Det blev ett set med fyra saker......
SYMASKINSMATTA *så symaskinen står stadigt och ljuddämpande effekt.
 
SKRÄPPÅSE  *att slänga alla trådstumpar i.
 
VÄSKA/NECESSÄR *att förvara sånt man kan tänkas behövas sax, nålar, skruvmejsel, sprätt m.m.
 
USB FÖRVARING *det blir en hel del broderier och dom ska ju förvaras oxå.....på usb stickor.
 
 
SYMASKINSMATTA & SKRÄPÅSE(skräppåsen är fastsatt med knappar för att det ska gå lätt att ta loss
när den behöver tömmas)
 
SKRÄPPÅSE (i skräppåsen sydde jag fast ett band med en karbinhake i ena änden för fastsättning av broderisax)
 
VÄSKA/NECESSÄR
 
USB FÖRVARING (den rymmer 24 usb stickor......så många har jag inte men det kanske blir :)
 
Nu är det bara en väska/kasse som väntas att sys färdigt. Den ska oxå vara till mina broderiträffar.....Den har legat halvfärdig ett tag.

Kommentarer
Postat av: sytanten

Snyggt!! Vad många bra saker du har gjort och praktiska.
Kram sytanten

2013-01-06 @ 16:13:46
URL: http://sytanten-bettan.blogspot.com
Postat av: 2ne

Så lekkert sett du har laget :-)
Høres kjempekos ut med broderitreff - kos deg masse.
Quilteklem

2013-01-06 @ 16:21:50
URL: http://2nes-quilt.blogspot.com
Postat av: Anonym

Som vanligt , otroligt fina o praktiska sybehör eller ........sysaker kanske det heter ;)

Ha de gott
Kramar :)

2013-01-08 @ 08:02:23
Postat av: Lotta Öhlén

Nä men ,,, jag vill inte vara anonym, det är ju jag som skrev inlägget ovan :-o)))

2013-01-08 @ 08:04:42
Postat av: Eva Karlsson

Suck! Jaa det är bara att konstatera... DU ÄR JU HELT FANTASTISK! Du gör SÅ otroligt fina saker. Jag visade en väninna din sida och vi satt nog säkert i 1½ timme med varsin kaffekopp och bara tittade på allt det fina du gör. TACK FÖR ATT DU FINNS
Hälsningar Eva

2013-03-12 @ 09:51:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0