Stor kvadratväska färdig

Nu har kvadratväskan äntligen blivit färdig. Idag passade det ju bra att sitta inne vid symaskinen............ regn och blåsväder då är det tillåtet att sitta vid symaskinen ;-)

Mönstret/modellen till den här väskan hittade jag här,  Lappeklipp http://lappeklipp.blogspot.com
Har sytt efter hennes beskrivning tidigare men då gjorde jag kvadraterna(22st) 8x8 cm enligt "Lappeklipps"beskrivning.
Bilder finns i min blogg en rosa och en blå väska.

I början av Juni var jag och sambon till Stockholm, när jag kommer  till Stockholm då är Panduro och Mattsons Band ett måste.
Så även denna gång...........På Panduro blev det tyger och ett väsk-smycke till denna kvadratväska.


Kvadrater 15x15 cm(22st)


Väsksmycke i Antik metall.




Väskan är inredd med stora fickor samt en ficka för mobiltelefon och det obligatoriska nyckelbandet som alla mina väskor har. Det ska sys i kardborreband till ena i fickan................men hade inget hemma.

Kommentarer
Postat av: Lotta i S-vall

Men rackarns va snygg den blev :)

2009-07-09 @ 22:31:26
Postat av: Anns Gröna

Så himla snygg den blev!!! Har bestämt mig för att sy efter samma modell (gick via din blogg till Lappeklippet, TACK!)i somrigt rödavita tyger, men din blev ju kanon i det blommiga!

Ha det gott!

Kram

Ann

2009-07-10 @ 17:09:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0