Sytt mer med vitt

Idag blev det lite sytt igen...........linneservett, vita tyger, spets och broderi.
Även detta kommer att bli en kudde.
Ps. skulle vara så fint att ha dessa kuddar i en gammal kökssoffa som målats vit och med en eller två grå fårskinn.........drömma kan man :-) Kanske en kudde till eller två sydd av en gammal kökshanduk. En grå gammal kökssoffa finns men plats för den ..................finns inte. Den står nu i klädkammaren full med alla julsaker.




Sydde broderiet på en linneservett. sydde sen på en spets, skar  remsor av servetten, sydde på dom. skar remsor av  ett vitt tyg med prickar...........eventuellt blir det en omgång till av remsor.

Kommentarer
Postat av: eva-marie

Så underbart vackert! Du är en konstnär med nål och tråd! Trevlig helg. Kram

2009-01-23 @ 18:52:50
URL: http://www.metrobloggen.se/evam
Postat av: MissStorm

Jag tror att det vita hjärtan är min favorit också. Så vackert!

En vit soffa med fårskinn att placera kuddarna i låter som helt rätt miljö för dem.

2009-01-24 @ 01:00:38
URL: http://missstorm.blogg.se/
Postat av: Härligheter enligt Erika

Hej!

Vilka vackra handarbeten!!!

Att jag hamnade här hos dig beror på att jag hörde ryktas om en kexchokladpaj... var hittar jag den? Och är det okey om jag skriver receptet på min blogg Erikas kök? Länkar till dig om du vill och tycker det är okey.



Ha det gott!

Erika

2009-01-24 @ 09:40:11
URL: http://www.metrobloggen.se/harligheter
Postat av: Härligheter enligt Erika

Nu har jag lagt in receptet och länkat dig, kika gärna in... www.metrobloggen.se/smaskigt



Ett stooort tack! Måste bakas vid första bästa tillfälle!

Erika

2009-01-25 @ 10:52:00
URL: http://www.metrobloggen.se/harligheter
Postat av: Lotta i S-vall

Åhhhhhhh, tjusigt

2009-01-25 @ 13:21:25
Postat av: CATHY

HEJSAN

OJ VAD FIN BLOGG HAR DU ,,SÅ FINA SAKER,,JAG VILL GÅ PÅ NÅN SYKURS (HEMTEXTILL KURS)MEN TYVVÄR KAN INTE HITTA NÅT I STOCKHOLM ,,OCH VILL KÖPA EN SYMASKIN TILL SYR OCH BRODERAD KAN NÅN TIPSA MIG VILKEN SYMASKINER E BÄSTA JUST NU JAG TÄNKTE PÅ JANOMEH ELLER ? TACK FÖRHAND CATHY ,)

2011-02-14 @ 01:03:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0