Crazyquilt

Crazyquilt

Gammal o sliten....
Det här är en liten förvaringsväska till gammla bilder som hör till en föregångare till wievmaster.
Jag o mina syskon hade en Wievmaster när vi var små, man stoppade i en liten rund skiva  med bilder i Wievmastern, (jag tror att den hette wievmaster. )



På en av bilderna står det ett årtal 1856, bilderna har motiv från Norge och USA.

                                                     
 Brudfoto /                                                                            Vigselbevis
(Pappas morfar & mormor)
Martin Knudsen 12/6 1859 -12/2 1908 Osen, Norge & Gjertrud Kristoffersen 18/1 1868 - 16/10 1951Osen, Norge vigdes den 12 december 1891 i Ashland, Wisconsin USA.
Brudparet på bilden emmigrerade till USA  från Norge (årtal kommer senare) när dom sedan flyttade tillbaka till Norge hade dom bl.a. detta med sig, bilderna o den lilla väskan i crazyquilt teknik, lite roligt med tanke på att jag är intressarad av lappteknik. 

Kommentarer
Postat av: Anna Stenman

Wow vilka underbara saker du skapar med lite tyg och en symaskin!!

Hittade hit via din syster.

Anna Stenman

2006-09-07 @ 22:47:43
URL: http://annastenman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0