Julbonad

I min dator har jag en mapp där jag sparar bilder och idéer som jag ser när jag surfar runt på nätet. Bilderna blir bra inspiration när man blir sugen på att sy men har idé torka.
Men oftast hamnar dessa bilder i mappen och sen glömmer jag bort dom.............
Häromdagen kollade jag igenom min datorn, hittade då en bild på en bonad i min mapp bilder/idéer.

 Så här såg min inspirationsbild ut.
En julbonad sydd av stadkanter, spets, tygbitar och knappar.

Så här blev min variant av bonaden..............
OBS! Det är en JULGRAN!!!!! sambon funderade vad det skulle föreställa :)

Mått ca 39x73 cm


Jag sydde en girlang med symaskinens mönstersöm i silverfärgad metallictråd.
Knappar får föreställa julgranskulor ;)


julklappar hör julen till. En linnefärgad spets som dekoration.


Knappar gillar jag skarpt.........


En "upphängnings hank" blev lite annorlunda med frasigt linnetyg.


Som toppstjärna blev det tygremsor och en köpt tygblomma.

 
Knappar, knappar, knappar



Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Gillar!

2011-10-05 @ 22:19:24
URL: http://elisabeths-scrapblog.blogspot.com/
Postat av: anita ajanki

Jag tycker den blev jättegullig.

2011-10-05 @ 22:42:13
Postat av: Bibbi

Det blev en lååång julgran ... men ändå en gran. Din egen variant och det är ju inte så dumt även om sambon inte såg vad det är för nåt! Jag beundrar din iderikedom och att det blir nåt av det hela!

Kram Bibbi

2011-10-05 @ 22:47:24
URL: http://bibbiskreativarum.blogspot.com
Postat av: Lisa Roos

Jag håller med Bibbi till 100%

Kram Lisa

2011-10-06 @ 17:10:09
Postat av: Solveig Norder

Önskar man va lika kreativ som du.

Solan

2011-11-12 @ 21:42:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0