Planering inför ett nytt projekt..............

Fyra broderier som ska bli ett.

Jag ska brodera julrosor(julstjärnor)klockor och band på ett linnetyg som jag sen ska sy en jullöpare av.


Efter att jag pusslat ihop de fyra broderierna i stygnsättningsprogrammet skrev jag ut broderiet på A4 papper så att jag ska veta vart jag ska sätta fast broderramen och för att alla broderier ska sitta på rätt ställe.


Broderiet kommer att mäta ca 13x42cm Hela broderiet kommer att broderas två ggr på löparen.
Nu ska jag teipa ihop A4 arken och göra hål för markeringar till Clothsetter så alla sättningar i ramen kommer på exakt rätt ställe.

Nu vill jag sätta igång och brodera men först frukost sen lite städning och göra sig i ordning för kvällens trevligheter med en del av mina syskon med respektive och kusinbarnet Linda som alltid är välkommen i syskonskaran.

Det hinns nog inte med något broderi i dag ..............men som tur är finns det en morgondag :))

Kommentarer
Postat av: Bibbi

Du pusslar och har roligt du!! Men det blir säkert jättebra när vi får se det nästa gång!

Ha en fin helg

Kram

2011-11-12 @ 22:57:39
URL: http://bibbiskreativarum.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0