Det var ett tag sedan..............

Men ett dator haveri har gjort att jag haft fullt upp med att installera om alla mina program i datorn och gräma mig över att man inte lagt in alla broderier på Usb.
Som tur var så hade jag börjat innan datorn tappade allt ;)

Lite har jag sytt och Syfestival har jag hunnit med samt gjort iordning förvaring till mellanlägg som jag använder till brodermadskin.


Fick en beställning på en dopkudde(dop present)

Broderade barnets namn, födelsedatum, längd, vikt och klockslag


Volang, spets och lappteknik


frihandskviltning, och några änglar i redwork (rosawork ;))


Baksidan med dragkedja, spets och applikationer med hjärtan.



Sydde en sjal till mig..........



ska eventuellt brodera en blomma/slinga på det beiga fältet


Spets, bomullstyg och ett tunnt prickigt tyg




BILDER FRÅN MITT SYRUM.

Förvaring för stabiliserings material till brodermaskin.


Trådförvaring av broderitråd


Spets kan man inte få för mycket av............


Tyghögarna växer ;)


Trådtavlan som jag skulle måla i sommar............det får väl bli nästa sommar ;)


Förvaring av dragkedja på metervara

Kommentarer
Postat av: Anns Gröna

SÅ snygg sjal! Är den triangelformad eller fyrkantig!?! Nu blev jag ju sugen på att göra något av det mjuka blommiga tyget som ligger i syrummet... du inspirerar!

Söt kudde också. Kul att se dig här igen!

Kram

Ann

2011-11-08 @ 22:05:55
URL: http://annsgrona.blogspot.com/
Postat av: June

Sjalen är jättesnygg! Men jag tycker synd om dig med ditt datorhaveri, fyy så jobbigt och tråkigt, jag kan ju bara tänka mig hur många broderier som gått förlorade. =(

Jag blir nyfiken på mellanläggsförvaringen som du håller på att sy, den måste du visa upp sedan. =)

2011-11-08 @ 22:25:39
URL: http://www.junebacken.se
Postat av: Bibbi

Så det var såå du tänkte... den blev jättefin din sjal!! Sy en till mig nu när du i alla fall är igång!! Kudden är jättesöt den med... som allt du gör!

Kram

2011-11-08 @ 23:05:07
URL: http://bibbiskreativarum.blogspot.com
Postat av: Sanne

Tror det är dags att jag själv sparar mina broderier någon annanstans än på datorn...

Din sjal ser gosig ut! Och kudden är ljuvlig! Vilken fin present och vilket fint minne den kommer att bli.

2011-11-10 @ 11:51:27
URL: http://sannessmasaker.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0