En väska till.................. ;-)

Efter att ha sytt hela dagen (inte till mig själv) så tog jag en paus och sydde en väska som jag har haft i huvudet ett tag.


Jag gillar spetsar och knappar, en spets sydde jag fast med mönstersöm nr 2 från botten.
På ena axelbandet/handtaget sydde jag i ett svart zig-zagband som dekoration.


Överst sydde jag fast ett band med text "amor vincit omnia".
En stor knapp som dekoration och för att stänga till väskan.
MÅTT:botten 11x22cm, höjd 27cm.

För att väskan skulle bli lite stadigare använde jag mig av Vliselin H250.
Väskan är fodrad och har fickor både med och utan dragkedja samt ett nyckelband.


Visar här en blid på en av de saker jag sytt idag. Bäddset till docksäng.

Kommentarer
Postat av: Irmeli Sjölander

Vilken tur att den väskan kom ut ur huvudet så att vi fick se den, mycket fin. Kanske jag knycker idén en dag, hihi! Å dockmamman måste ju bli överlycklig!

2011-07-21 @ 08:35:54
URL: http://morochdotter.webblogg.se/
Postat av: Lotte

Vilken fin väska.. Nu blir jag sugen på att gå upp och sätta mig vid symaskinen.. Det där var en väska helt i min smak.

2011-07-21 @ 10:53:03
URL: http://akleja.org/wordpress/
Postat av: Bibbi

Den väskan måste ha värkt fram... med alla spetsar och dekorationer!! Snygg blev den.

Dockans bädd ser härlig ut den med!

2011-07-21 @ 14:26:23
URL: http://bibbiskreativarum.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0