Necessär på G.............och ett TIPS!

Men den blir nog sydd i veckan, broderiet tog lite längre tid än jag planerat.





Miranda broderi


Knappar och dragkedja i rosa och en spets.


Kanske ett och annat band får vara med oxå.


HÄR KOMMER ETT LITET TIPS!!!!

För er som broderar med brodermaskiner.
Ibland använder man  klisterspray eller mellanlägg med klister,
då är det lätt att det blir klisterrester kvar på broderramen.

Detta går lätt att avlägsna med hjälp ev en tygbit/bomullstuss och lite parfym.
Fick själv tipset av någon för längesedan men inte provat det förr.

Nu har även jag provat och det försvann hur enkelt som helst.
Rengjorde även med lite vatten och diskmedel för att få bort parfymlukten,
annars luktar det för mycket parfym ;)

Min rengjorda ram

Kommentarer
Postat av: Katarina

Hej! Såg dina väskor du gjort och vill bara säga att dom är jätte fina! Ska själv ge mig in på att göra en väska (bohem/strand stuk med lappteknik) och letade lite inspiration, eftersom de är första gången. :)

Så tack för inspiration.

2011-02-09 @ 13:45:47
Postat av: Sanne

Bra tips!

2011-02-10 @ 20:27:24
URL: http://sannessmasaker.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0