En liten duk...........

En vit liten duk, broderad med vit tråd och dekorerad med vit spets.
Mått ca 58x32cm.




Broderiet kommer från HQ #230
Tror det är dags för rengöring av min broderram, rester av klisterspray.


Närbild på broderi och spets.


Hörn på duken



Broderiet är ett cutwork broderi, två lager solvy,  tyget överst, broderar, klipperbort tyget men låter solvy vara kvar, broderar "hålsömmen /nätet samt broderar färdigt hela broderiet och till sist avlägsnar jag solvyn i vatten. kort beskrivning av hur jag gör ;)

Kommentarer
Postat av: Sanne

Har försökt att få tag på klisterspray i nån affär här men det verkar helt omöjligt, får skicka efter. Hur gör du rent dina ramar från klister?

2011-02-05 @ 08:05:33
URL: http://sannessmasaker.blogspot.com/
Postat av: Eva

Hej Sanne!

Här i Gävle är det oxå helt omöjligt att få tag på klisterspray.........jag brukar passa på att köpa när jag åker på syfestialen.

Köpte en gång på färghandeln men den luktade så man knappt ville vara inne.

2011-02-05 @ 09:57:39
Postat av: inga-britt

Såååååå fint det är med vitt på vitt.

2011-02-05 @ 14:18:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0