Nu har jag sytt lite...........

I söndags hade vi broderiträff och då blev det lite gjort.

Till den här träffen hade jag sytt upp en present-ask i lace. Broderiet kommer från Stiteh Delight
http://www.stitchdelight.com





Så här ser den ut innan man satt ihop asken.

Jag broderade tre damer med vit tråd på svart tyg som jag ska sy en väska av senare.
Bild på väskan och broderiet kommer senare...............när väskan är sydd ;)

Linnehanddukar broderade jag med olika motiv................

Bestick med texten Bon Appetit, Broderiet kommer från Urban Thread http://www.urbanthreads.com/product_details?product_id=3496 . Jag broderade med Robison-Antons bomullstråd 25WT(den som är lite grövre)
När jag broderar broderier som inte är så fylliga tex. redwork så tycker jag resultatet blir fint med denna tråd.
Jag använder då en redtip nål i symaskinen. Brodermaskinen blir dammig men vad gör det när resultetet blir bra ;)


Det är ett tag till jul..................

En julhandduk med broderi och applikationer, jag sydde även en ny "hank", samma tyg som jag använde till applikationerna.

 
Merry Christmas. 
Broderiet tror jag är ett gratisbroderi.


Applikation, trehjärtan.


Löpare som jag broderade på vår förra broderträff, som nu fått en spets samt blivit fållad

Linnelöpare 47,5x139 cm
   
Närbild på spets och broderi.

Så här ser orginalet ut och det heter Valentin Heart, ABC Embroidery Designs.
Broderiet är ett gratisbroderi som jag gjort om.


Ovalduk med vitt broderi.

Linneduk i vitt med vitt broderi samt en vit spets runt kanten.


Kommentarer
Postat av: Lotta Öhlén

Som vanligt , såå mycket fint. Ljuvliga broderier o jätte mysig liten present ask.

Tack för tipset om tråden ;)



Välkommen tillbaka :)

2010-10-05 @ 10:36:57
URL: http://www.quiltis.zoomin.se
Postat av: Birgitta Kullberg

Nu ser det nästan ut som vanligt igen, fullt med massa fina broderier och quilt. Det har varit ovanligt tomt sedan du började jobba, jag är van vid att kolla din blogg ett par gånger i veckan, och då alltid hitta nya roliga saker. Men nu ser du hur vi andra har det :).

Varma hösthälsningar från Skåne

2010-10-06 @ 15:33:55
Postat av: Bibbi

Så där ja... nu har du fått till en hel del fina grejor. Det blir nog bättre när du blir lite mer van vid att ha lite ont om ledig tid (sytid)!!

Ha det gott

2010-10-08 @ 23:03:18
URL: http://bibbiskreativarum.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0