Rosor, pärlor, spets................

Sambon jobbar, inget på tv som intresserar (Eurovision song contest 2010 går att lyssna via  radio, man behöver ju inte se eländet. Min favorit Anna åkte ju ut :(( så jag tyckte inte jag behövde titta ;)

Så jag satte mig i syrummet och vet ni vad jag gjorde???? Sydde en necessär!!!!
Det är ju Morsdag i morgon, så en necessär till Mor är ju inte fel.

En necessär där många små ting fick komma till användning, tygets stadkant, pärlor, korta bitar band och spets, sidenrosor som suttit som dekoration på en tavla som åkte i golvet och glaset gick sönder. Det gäller att ta vara på allt.

TILL MOR

FRAMSIDAN


BAKSIDA: Med en liten egen komposition av blommor och blad.


HANK: tygets stadkant, tog reda på en bit superstabil (som låg i papperskorgen från gårdagens tillverkning av min necessär)som jag pressade fast i stadkanten för att få "hanken" lite stadigare 


FRAMSIDAN: av "hanken"


BAKSIDAN: av "hanken"


De små blommorna som nu nästan har blivit obligatoriska på mina necessärer.
Men den här gången fick båda blommorna en varsin liten pärla som dekoration oxå.


NÄRBILD: rosor, pärlor och band.
OBS!! lite fel i färgerna vid fotografering, det bandet som ser lila ut på bilden är rosa. 


NÄRBILD: Framsidan, spetsen kommer även den från min tavla som häromdagen åkte i golvet.
Passpoalband som en extra liten detalj.

Kommentarer
Postat av: Elisabeth, syster till Eva

Så söt!!!

2010-05-30 @ 00:52:13
URL: http://elisabeths-scrapblog.blogspot.com/
Postat av: Lotta Öhlén

Men åååååå, vikken godbit :)

Du är då helt otrolig på att få till det.

Det är så himla mysigt med alla små detaljer. Dom bara älskar jag.

2010-05-30 @ 08:14:49
URL: http://www.quiltis.zoomin.se
Postat av: Lisa Roos

Du får snart öppna affär och sälja alla dina neccar.

Tror det blir en lönande affär, du är jätteduktig och påhittig.

2010-05-30 @ 13:33:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0