Min UFO hög minskade i helgen..........

I helgen var vi några tjejer som träffades och sydde, både på lördagen och söndagen.
Skönt att sy färdigt sånt som blivit liggande halvfärdigt...............och jag har en hel del ;)

Jag monterade först färdigt min duk(som skulle blivit en väggbonad, som sen skulle bli en kudde, som blev en duk)
Det blev rutiga avslutningskanter runt duken.

Dukens mått 71x73 cm


Stora rutor på baksidan

En väggbonad blev oxå färdig

Har ett AnnaKa mönster på fina bordstabletter "Et hekseliv..."
men broderierna ska sys för hand............men jag har inte börjat sytt dom ännu, en dag kanske jag förvånar mig själv och broderar alla motiven .........för hand.
Men jag tyckte motiven var så roliga så jag försökte mig på att stygnsätta några bilder.
resultatet av stygnsättningen blev en liten väggbonad med två av motiven.


Mått 63x22cm

"Busunge täcket" som legat länge i UFO högen är oxå klart nu.

Mått 81x100cm


Att fälla in trekanter lite här och var tycker jag gör quilten mer "levande"


Även att göra avbrott i passpoalkanten tycker jag gör det hela mer "spännande"

Även en väska syddes färdigt................ men det var bara fyra sömmar på ca 4 cm som syddes, så bild på den visar jag inte ;)


P.s TACK FÖR EN TREVLIG DAG TJEJER!!!!!!


Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Oj, så mycket fint du hann få bort ur Ufo-högen!



Tittar ofta in på din sida, tycker du gör så mycket fint.

Kram!

Elisabeth i Adak

2010-03-23 @ 04:01:24
URL: http://elisabeth.zoomin.se
Postat av: CArina

häftiga häxor du stygnsatt

2010-03-23 @ 07:04:07
URL: http://angladoft.blogspot.com/
Postat av: Lotta Öhlén

Men bara åååå vikken duk. Helt fantastisk.

Vikken kanon stygnsättning Eva ;)

Jätte kul.

Toppen täcke o jätte kul med passpoalen .



Ha de gott

Kram

2010-03-24 @ 08:44:40
URL: http://www.quiltis.zoomin.se
Postat av: annika

Hej!

Här hittar jag en sida med massor av inspiration. Kommer att lägga till mig som följare för jag gillar dina arbeten.

/annika


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0