Spela luffarschack på stranden................

Det kan syskonbarnen göra nu!!!

I nyaste Fat Quarter tidningen nr 2/2010 finns en beskrivning på dessa påsar.


Nathalie får en med döskallar och rosa tyg.............det ska ju vara tufft ;)


Närbild på spelplanen.
Niorutan fungerar som en spelplan och i påsen förvarar man spelpjäserna. Det kan vara stenar, snäckor, pinnar, godis m.m.På bilden har jag använt snäckor och broderade blommor ;)

Jag valde att göra påsen lite större
än mönstret eftersom jag ville använda tyget med döskallarna. Då får man ner en vattenflaska, en tidning/bok eller något annat "bra att ha" med på stranden.


Antons påse


Tyget med Smarties/non-stop är så läckert.



Som avslut på snoddarna och för att dölja knutarna så gjorde jag en blomma enl. mönstret, samma modell som jag använt till mina necessärer.

Kommentarer
Postat av: Bettan Holgersson

Mycket läckert och praktiskt!

Kram Sytanten

2010-06-23 @ 07:32:28
URL: http://sytanten-bettan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0