bilhatt/ beppehatt

Man ska vara rädd om huvudet i sommarvärmen.................

Jag sydde en Bilhatt/Beppehatt i lappteknik.

Med uppvikt brätte

Nervikt brätte.
Jag ska sy en i olika röda tyger oxå, men jag ska ändra på mönstret lite grann. Dels tycker jag sidostycket är för högt och brättet kan minskas ner ca 1-1,5 cm.
Jag använde vliselin H 250 i brättets foderdel, enligt mönstret skulle det inte vara något.
Det står även i boken att man ska zig-zaga alla delar..................men det har jag inte gjort, Zig-zaga gjorde man i skolan ;) Håller man på med lappteknik vet man att det både håller och blir snyggast att låta bli .............


Mönstret hittade jag här Blått & vitt, små och stora hobbyidéer
av Marianne Arnesen och Rudolf Hedberg



Bild från boken

Kommentarer
Postat av: Bettan Holgersson

SNYGG!!!

Kram sytanten

2010-06-01 @ 16:17:49
URL: http://sytanten-bettan.blogspot.com
Postat av: Lotta Öhlén

Vikken jätte mysig o fräsch hatt:)

2010-06-02 @ 12:02:12
URL: http://www.quiltis.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0