Ja, då är jag det äntligen på "G"...........

med min rosenquilt.

Men det blev inte riktigt som jag planerade, en del av de tyger jag hade var inte på full bred (110cm) eftersom jag har varit och tagit en bit lite då och då :( . men jag tror det blir bra ändå.


Det blev dessa tyger, sen kan det komma in något tyg i grönt som ram, passpoal eller kant.


Det blir en enkel nioblocksruta (kvadrater 7,5x7,5 cm ) samt stora block i mönstrat tyg (20x20cm)


Ett vacker broderi är ju inte helt fel..........
Broderiet kommer från Abc Embroidery, Victorian whitework Font.


Närbild på bokstav


även fyra stycken block(20x20cm)med detta broderi kommer att finnas med på rosenquilten.

Nu ska jag sy ihop fler remsor till nioblocksrutan, jag vill få upp storleken på quilten så det inte blir litet som ett frimärke...................det ska ju vara skönt att svepa in sig i "rosorna" en kylig kväll.



Kommentarer
Postat av: Anns Gröna

Ah, så vackert det blir! Broderierna är ju jättefina!

Ser fram emot att få se det färdiga täcket.

Ha det gott!

Hälsn

Ann

2010-01-13 @ 19:26:02
Postat av: June

Den ser ut att bli jättevacker!

2010-01-13 @ 20:53:45
URL: http://www.junebacken.se
Postat av: Inge-Marie

Helt underbart!

Spännande att få se det när det är klart.

Kram

IM

2010-01-13 @ 22:20:40
Postat av: Irmeli

me like!

2010-01-14 @ 11:05:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0