Jag fick en fråga!!


Vad är en clothsetter ???
Det är inte en fyrbent Setter : -)


 
Clothsetter
Placerar och kombinerar mina 
broderier med perfekt position.

Med en Clothsetter kombinerar
jag ihop olika mönster tex.
texten här nedan har jag kombinerat
ihop med hjälp av clothsettern
eftersom broderiet är så pass
mycket större än min största ram, 14x20cm.
Bokstaven H tar upp hela den broderibågen.
o & m en båge och e en båge
Hela texten mäter 35x12 cm
och det är ju lite svårt att få in i en 14x20cm ram.


Jag kombinerar ihop broderierna i
Digitizer Jr,
skriver ut stygnsättningen
med kryssmarkeringar via
skrivaren så att jag får hela
mönstret på papper. 
I detta fall får jag tre A4 ark
som jag tejpar ihop.


kryss markeringarna för jag
sedan över på tyget och spänner
fast tyget i broderramen justerar
tyget så tygmarkeringen stämmer
med Clothsetterns kryssmarkering 
(broderiramen är nu monterad i Clothsettern)



Här kommer bokstaven H att broderas


När alla markeringar stämmer
 överens är det bara att ta 
ramen ur clothsettern och montera
den i brodermaskinen och brodera,
alla kryss markeras ut på tyget och
monteras på samma sätt innan man
broderar  varje stygnsättning.

Svårt att förklara men
på ett ungefär så gör man så här ;)






Kommentarer
Postat av: Bibbi

På ett ungefär så var det ju... kanske skulle jag ta min clothsetter ur kartongen och använda den... eller vad tycker du Eva!!??

2010-01-24 @ 17:14:18
URL: http://bibbiskreativarum.blogspot.com
Postat av: Eva

Hej Bibbi!

Det är klart att du ska använda den nu när du har en.



Min förvaras i kartongen när den inte används ;)

Eva

2010-01-24 @ 19:17:08
Postat av: MissStorm

Jag gillar när du förklarar hur du gör. Själv har jag aldrig reflekterat över att broderierna inte skulle få plats i ramen...

2010-01-30 @ 10:57:28
URL: http://missstorm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0