Det här var kul.........

Har sparat på stadkanter ett tag, när jag har kommit på att spara ;) oftast har jag hunnit skära av tyget innan :(
Jag hade inget vliseline hemma , så jag tog rivbart-mellanlägg och Spray klister i stället fungerade bra då jag lätt kunde justera remsorna som jag ville ha dom, sedan sydde jag ihop dom med en raksöm.
en tunn dukvadd med klister på båda sidor. och ett fodertyg.


Så här såg det ut innan jag monterade kläppen till dragkedjan.


NÄRBILD: Massor av mönstersömmar och raksömmar.


lite blå nyanser
MÅTT: Långsida, H 8cm, B17cm. Kortsida, B 14 cm H 8cm. Botten,17x 14 cm 


Röda och rosa nyanser


och lite beigt och grönt


Ovansidan


Ja, nu är det bara att fortsätta spara stadkanter.............för det här var roligt!!!!

Kommentarer
Postat av: Anns Gröna

Ah, den var läcker! Återvinning på hög nivå...snyggt!

Ha det gott!

Kram

Ann

2010-01-20 @ 06:32:16
Postat av: Bettan Holgersson

Hej! Viklen kul idé med stadkanter och vad fint det blev. Jättebra att kunna utnyttja ALLT när man syr. Kram sytanten

2010-01-20 @ 07:09:53
URL: http://sytanten-bettan.blogspot.com
Postat av: Lotta Öhlén

Kanon läckert :)



Ha de bäst

2010-01-20 @ 10:37:21
URL: http://www.quiltis.zoomin.se
Postat av: Bibbi

Ser att du anammade den fyrkantiga "lådmodellen"! Men att spara stadkanter skulle jag aldrig kunna komma ihåg... fast det är ju en rolig idé. det blir spännande att se hur fort du får ihop till nåt nytt!!

Ha det!

2010-01-20 @ 22:46:09
URL: http://bibbiskreativarum.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0