Kuddar, kuddar och åter kuddar

I går var jag på Sy Café och sydde då färdigt två kuddar den ena har legat ett tag men blev nu äntligen klar, men tro inte "Ufo" högen minskar, den ökar på något konstigt vis ändå (???????)


Det som tidigare var ett "ufo" är nu en kudde ;)

FRAMSIDA


BAKSIDA

Mått 46x63 cm


Det är snart påsk!!!

Såg så fin kudde på sy-sidan. ville oxå sy en liknande ....................så jag lånade iden nästan rakt av ;)


Framsida. Det blå/gula är ett tyg som jag remsat upp, vikt in kanterna och sytt på runt tuppen.
Linnetyg i botten.


Baksida med knytband.

Ibland fungerar inte hjärnkontoret, Jag hade nålat rätt från början men skulle bara skära till tygbiten för exakta mått och sen när jag monterar tygbiten på plats igen så lägger jag den fel.
STADKANTEN HAMNADE PÅ FELSIDA. Men jag får väl se det som en dekoration, orkade inte sprätta.

Kommentarer
Postat av: Lotta Öhlén

Ståtlig o snygg tupp det där :)

Vikken praktisk baksida , kanon



Ha de bäst

Kram

2010-02-03 @ 14:25:41
URL: http://www.quiltis.zoomin.se
Postat av: Bibbi

Även solen har fläckar... men kudden blev väldigt fin... ändå!!

Ha det gott!!

2010-02-04 @ 22:52:50
URL: http://bibbiskreativarum.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0