UFO

Ett ufo som blev till före jul..............en förkylning satte stopp för att göra kuddfodralet färdigt.
Men nu har jag iallafall ett kuddfodral till julen 2011 färdigt, jag har väl aldrig varit ute i så god tid.
Passar på att sy lite den sista lediga dagen efter julledigheten,
i morgon blir det jobb sen är jag ledig igen.


Julkudde med en bild av Jenny Nyström. Ett julkort som jag scannat in på skrivaren,
gjort lite ändringar i paint och sen skrivit ut på Miracle Fabric Sheets.
Kuddfodralets storlek 46x56 cm.


Baksidan på kuddfodralet, dragkedjan döljs under det mönstrade tyget, som dekoration en röd spets.
Ena kanten gjorde jag lite "uddig"


bollfrans, frihandskviltning, lappteknik  och en fin julbild.


God Jul broderad med guldfärgad tråd


Sydde även på en bit spets upptill på fodralet.
Tack Anneli för den  ;)

Pratade med min syster i går, hon sa -Eva ledsen att säga det men du har stavat fel på kudden.........
-Menar du broderiet med god jul texten sa jag.....Det står God Jul men det ser ut som det står God gul ;)


Kommentarer
Postat av: Lotta Öhlén

Ljuvlig kudde :)

Du är så himla duktigt, härliga inspirations källa



Kramar

2010-12-30 @ 12:11:24
URL: http://www.quiltis.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0