En trevlig dag i broderiets tecken

Idag har 10 stycken Brodöser träffats och broderat en hel dag och det är alltid lika trevligt.
Många skratt blir det oxå. Som tex. när man syr samma broderi två ggr när det ska vara två delar som är spegelvända. Ja det var bara att packa upp brodermaskinen när man kom hem och brodera den andra delen. sen får jag väl brodera ännu en del så jag får ihop två lyktor.

Det var en tomtelykta i lace som jag broderade.


Broderiet kommer från KO, chr 147.

 Lyktan med ett ljus i.
Undertiden maskinen gjorde sitt blev det en till smällkaramell, bild kommer senare.

Kommentarer
Postat av: June

Vad fin den blev! Jag har ju en fin brodermaskin men använder den så sällan. Jag har inte riktigt satt mig in i den, måste försöka ta mig tid till det, det verkar så roligt och man kan ju göra så mycket fint.

2010-12-06 @ 10:22:38
URL: http://www.junebacken.se
Postat av: Lotta Öhlén

Super mysig tomte :)



Kramar o ha de bäst

2010-12-07 @ 09:42:47
URL: http://www.quiltis.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0