Sytt i rött

Fick ju två böcker på förmiddagen den ena LAPPAR i rött och vitt Inspirerade mig ordentligt ;)
  

Så det blev en rund kudde med lappar sytt i röda tyger.

Kudden skulle enligt beskrivningen sys med pappmallar...............men så gjorde inte jag.
Jag ritade av mallen i boken sen lade jag till 1/4 inch för sömsmån, sydde ihop det hela på symaskin och det fungerade utmärkt.
Eftersom jag inte hade snedslå så det räckte(det fattades ca 1 dm) runt hela kudden sydde jag i en rödspets runt kanten.

Min Kudde blev så här..............
Vid foto tillfället så hade jag bara stoppat i lite vadd, nu återstår att sy en innerkudde.


FRAMSIDA


BAKSIDA med dragkedja


Mönstersömmar och en röd spets som dekoration.


Nu vill jag sy en till kudde men i jeanstyg och med ett broderi i mitten.
Jag har en gammal klänning i tunt jeanstyg som skulle passa.

Kommentarer
Postat av: Lisa Roos

Hej Eva!

Du är så duktig och ger mej så mycket inspiration, det har tagit tid med den börjar komma ut nu, hahaha. Jag vill också sy med lappar, har inte gjort det förut. Men det tar ju tid att samla på sej, alltid fattas det nåt när man ska sätta igång. Jag var på symässan i Malmö och köpte lite tyger och annat, så nu är min första kudde klar. Så jag är på gång.

Ha en skön Påsk/ Kram Lisa

2010-04-03 @ 10:16:57
Postat av: MissStorm

Så härligt somrig!

2010-04-08 @ 19:39:24
URL: http://missstorm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0