Symaskinshuv

Nu har jag äntligen sytt en symaskinshuv/symaskinsöverdrag till min brodermaskin, det har jag tänkt göra länge men det har inte blivit av..............


 
FRAMSIDA
Jag frihandsquiltade det svarta tyget med dukvadd som hade klister på båda sidor, tyckte det blev lite väl tunnt så jag använde mig oxå av en bit dukvadd som jag hade hemma.
På insidan har jag ett blåblommigt foder.


ENA SIDAN.
Broderiet med ängeln kommer från Cute Embroidery,
texten har jag gjort.
Passpoaler som jag gjorde av anorakssnodd och ett blommigt tyg.


ANDRA SIDAN.  Ficka med lock, alltid är det något som får plats.
broderierna vet jag ej var dom kommer ifrån.


BAKSIDAN. Fickor, kanske för broderiramar, pennor, sax m.m.


VID HANTAGET


Nu är jag redo för söndagens broderiträff, och symaskinen har en skyddande huv vid transport.

Kommentarer
Postat av: Carina

åå vilket fint fodral o smart med komihåg lista oxåå.

Jag skall åxå på syträff imorgon i lingbo lägergård vi blir 13 stycken.Skall syy en hel helg,

2009-09-10 @ 12:05:58
URL: http://www.angladoft.blogspot.com
Postat av: Lotta Öhlén

Absolut den bästa o snyggaste symaskinshuv jag sett.

en 10 av 10 :))

En sån vill jag ha .......



Kramizar

2009-09-10 @ 17:09:07
Postat av: sytantenbettan

Gud vilken läcker symaskins"huv" du har gjort, man blir både glad och sysugen.

Kram sytanten

2009-09-10 @ 21:02:50
URL: http://sytanten-bettan.blogspot.com
Postat av: Bibbi

Jahadu... nåt sånt hade man ju kunnat vänta sig av dig!!! Genomarbeted och snygg.. bra Eva! Ska inspekteras på söndag! Men en jättebra idé... du har väl gjort mallar till oss som tänker ta efter??

Kram!

2009-09-10 @ 21:48:45
URL: http://bibbiskreativarum.blogspot.com/
Postat av: Irmeli

Kanonsnygg! Säljer du mönster? En sån vill jag också ha...... Får se den live på söndag!/Irmeli

2009-09-11 @ 10:18:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0