En necessär före frukost.............

Det tog 1timme och 20minuter att sy denna necessär.
Ändrat måtten lite för att utnyttja tyget som jag hade. 
Mönstret på necessären kommer från PW Design. 

(Bilderna är lite dåliga i färgen men, men..................)

Framsida


Baksida


Närbild på tyget.
Retrotyg från Butiken AnnaLunda i Förslöv.


Nu ska jag äta frukost ;-)
Sen ska jag ta tag i min nyinköpta jacka som är alldeles för lång i ärmarna. Inget vidare roligt sy-jobb att se fram emot...............men det måste göras ; )

Kommentarer
Postat av: CARINA I LINGBO

åååhh jösses vilken ursöt necce å jag gillar tyget så gulliogt

2009-11-04 @ 12:09:15
URL: http://www.angladoft.blogspot.com
Postat av: Irmeli

Vad fint! Fick en flashback och tänkte på min lillasyster som är född på 70-talet. Kanske man skulle köpa en bit elefanttyg och sy henne en nessecär i 40 årspresent....nu fick jag nåt att fundera på! Rolig modell är det också!

2009-11-04 @ 15:47:32
Postat av: Lotta Öhlén

Men ops , vikken sötnos



Ha de gott

2009-11-04 @ 16:30:07
Postat av: Maria Svensson

Hej! Vilken superfin necessär. Vet du vart jag skulle kunna få tag i mönster så att jag kan sy en till min syster?

2014-12-25 @ 10:19:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0