Symaskinshaveri


Igår passade jag på att göra ren min overlock (lite använd men när jag tänker på det så har den 16 år på nacken.
Så utsliten är den inte .........................men oanvändbar just nu.)
Den har låtit illa men jag tänkte att den behöver nog en ordentlig rengöring och massor av olja.
men när jag tar bort bottenplattan då ramlar det en stor metallbit ur, skakar till den  då kommer nästa bit ut : (

PANIK............ Skriver till Husqvarna och skickar med en bild på den trasiga delen.
Fick till svar att den tillverkas ej längre, men vi har nya overlockar för xxxxx antal tusenlappar  i vår butik.
pst! Blir det en ny, så blir det inte en Husqvarna ; )


Den trasiga delen


Kommentarer
Postat av: Lenis

Alla maskiner kan lagas! Det borde finnas reservdelar. Ska kolla åt dig. Har lite insider kontakter! Återkommer.......

/Lenis

2009-05-14 @ 09:24:03
URL: http://lenis07.blogspot.com
Postat av: MissStorm

Nej vad trist! Hoppas verkligen Lenis kan hjälpa dig!

2009-05-14 @ 22:13:55
URL: http://missstorm.blogg.se/
Postat av: Eva

Tyvär så verkar det vara kört med min overlock....finns ej längre delar att få tag på.

DET ÄR DÅLIGT TYCKER JAG.............

Eva

2009-05-14 @ 23:22:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0