Nu blommar det..............

på kudden som just blivit  ihopsydd.

I går var jag på Broderiträff (ett gäng glada brodöser som träffas och broderar och inspirerar varandra med tyger, tråd och brodermaskiner)

Jag broderade först några kronblad till en blomma ( men många misslyckade blev det. t
Tror att min hårddisk fått virus eller nått, mitt eget huvud alltså hihi, hi)

Men till slut blev det nått av det hela ......................

kudde sydd med vingeoch ett 3D broderi, storlek 49x49 cm.


broderi 20x22 cm, broderiet  heter Elegant Pop-up Flowers, Special Technigues nr 429 kommer från Pfaff, Bomullstygerna kommer från Sybutiken Pastellen/Gävle
Innerkudden köpt på Ikea för 12:- /st, mått 60x50 cm som jag ändrat måttet på genom att sy av 10cm i på långsidan så slutmåttet blev 50x50cm.

Broderade även lite till en blivande student....................men det får ni se en annan gång.

Kommentarer
Postat av: Karola

Fin kudde.Men jag blev nyfiken på vad du gjort till min lilla student.Kram Karola

2009-05-11 @ 18:16:57
Postat av: Eva

KAROLA! Det får du ju se den 12 Juni, när din lilla Son(STORA)tar studenten ;)

KRAM Eva

2009-05-11 @ 23:24:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0