En liten resväska.............

I helgen hittade jag en liten resväska på en vind................
Jag frågade om jag fick ta den..................och det fick jag.
I den lilla resväskan ska jag ha tyger, spetsar eller annat  fint i : )


40x24 cm


En gammal barnunderklänning lånade jag hem ifrån stugan.
Den hade en moster till mig när hon var liten så den är över 75 år gammal.
Den hänger som prydnad på väggen i "kammarn"
Den börjar bli ganska sliten ooch skör i tyget så nu ska jag sy en kopia av den..............
De sydda vecken är bortsprättade, Det har jag inte sett förut men när jag fotade såg jag att det var en massa små hål efter sömmarna, antagligen för att lilla "E" skulle kunna ha den ett tag till.


Eftersom jag tycker om gamla saker  m.m så bjuder jag på en bild till av den lilla resväskan och underklänningen.

Kommentarer
Postat av: Lotta i S-vall

Men guuu va mysigt. Härlig väska o vikken söt klänning.

Jag har tagit ner Tompa´s mammas mså kläder. Hon hade dom när hon va liten. Ska åxå hänga upp dom när hallen är klar

Ha de gott

2009-05-02 @ 18:41:43
Postat av: carina i Lingbo

Ja visst är de gulligt med gamla resväskor.

jag fick en på jobbet jag med, de var en som skänkte böcker i en stor gammal resväska.

Väskan kan du kasta sedan sa hon. Men nä den vill jag ha hantverk i sa jag , så nu har jag den hemma.

2009-05-04 @ 06:18:42
URL: http://angladoft.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0