Promenad och sömnad

Idag när jag höll på att förbereda ett broderi till brodermaskinen plingade det till i datorn, det var min syster "K" som undrade om jag ville gå ut och gå med henne en sväng. KLART JAG VILLE DET..................
Vi gick till Plantagen och tittade på alla fina blommor och många fina hinkar och kannor m.m sen var vi in en sväng på Lindholms möbler en sväng oxå.
Av nån konstig anledning ; ) hamnade vi till slut på Mc Donalds där vi köpte två kaffe och en chokladmuffins som vi delade på.

Men när jag kom hem startade jag brodermaskinen med lite mera påsk broderier, kycklingar trodde jag men det var ankungar ; ) broderade även en text "Glad Påsk" . När det var färdigbroderat monterade jag ihop ovansidan med en tunn vadd och ett baksidetyg och frihandsquiltade det hela på symaskinen, sen sydde jag på en grön snedslå runt om.


 En liten duk till hallmöbeln 31x21 cm


Närbild på broderierna


P.s nu börjar jag få ihop lite påsk saker :o)

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Jag hade också velat följa med på er promenad... Synd att det är så långt!

Fast jag träffade lillebror M en snabbis idag och är glad för det!

2009-03-21 @ 22:05:29
Postat av: Eva

ok, vad gjorde lillebror "M" i storstan ????

2009-03-21 @ 22:17:46
URL: http://minaquiltar.blogg.se/
Postat av: Lotta Öhlén

Men gu vikka sötnosar,,Vikken fart det är på dej Eva. Heja på. Jag mest bara gör ingeting nu jag ...mmm. Måste snart ändra på det.

Ha en härlig dag

2009-03-22 @ 07:04:30
Postat av: Elisabeth

Han och M skulle på teater.

2009-03-22 @ 12:27:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0