En skön dag i naturen.......

Idag tog jag och sambon en biltur ut mot Oslättfors och Smörnäs. Vi tänkte att vi skulle stanna till vid Smörnäs och grilla korv och fika lite men det gick inte att svänga av från vägen på grund av för mycket snö.
Vi bestämde då att åka tillbaka mot Gävle och stanna till vid Brännsågen i stället.


Vid Brännsågen rinner Testeboån förbi.


Sambon står och spanar efter fisk................
-Nu blir man ju sugen på att fiska, sa han.


Vi hade med oss en engånggrill till korven.
Men sambon fick även fart på den sura veden som fanns i grillstaden.
Först blev det grillad korv med bröd, räksallad och rostad lök sen blev det
kaffe och en Plopp till sambon och varm choklad och en Japp till mej.
Oj vad det smakade bra. 

Det är långt kvar till sommaren.............


Hoppsan! även jag fastnade på bild.............


Behöver jag tala om att vi hade en mysig dag?
Trots att solen inte var framme hela dagen.

Jag har även hunnit med att sytt lite idag ...........men det får ni se en annan dag : )
P.s Vi kanske ses på Sy-Festivalen i Kista
(Jag ska nämligen jobba där, jag ska sälja tråd m.m.)

Kommentarer
Postat av: carina

ååh vad mysigt med en picmuckdag ( vi brukar kalla en utflyktsdag med picknick för det // ett släktdrag kan man säga ha ha.

De kommer sig av att dottern när hon var kanske 4 år kom hemrusande från grannens dotter o skrek.

Skynda dej mamma !! jag måste ha smörgåsar direkt,,, de är bråttom. Jaha men varför är det bråttom frågade jag. JOOO jag skall få följa med Sofia och hennes storasyster vi skall gå till skogen och Helena säger att vi skall ha Pickmuck å då måste man ha smörgåsar.

2009-03-31 @ 22:30:18
URL: http://angladoft.blogspot.com/
Postat av: Lotta Öhlén

Men milde så mysigt ni har haft det ser jag.

Att grilla korv ute är ju rena lyxen .Å så gott det äär.Mums

Nu blev jag åxå sugen att ge mej ut . Får ta ett snacka med Tompa.

Syns på Syfestivalen

Kramizar

2009-04-01 @ 07:48:11
Postat av: Lenis

Vad kul att du ska jobba på festivalen. Det har jag också gjort flera gånger och det är bland det roligaste jag vet! Den här gången ska jag dock dit som besökare.

Lycka till!

/Lenis

2009-04-01 @ 23:00:13
URL: http://lenis07.blogspot.com
Postat av: Solan

Ohh. Nu får jag (hem)längtan till Oslättfors.I Brännsågen har jag vart måånga gånger.



Kram/Solan

2009-04-01 @ 23:27:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0