Rättvik= Crusing & tyger

Igår gjorde jag och sambon en liten utflykt till Dalarna, närmare bestämt till Rättvik.
Innan vi kom fram till Rättvik tog vi en fikapaus med utsikt över Siljan. Fika korgen var packad med goda smörgåsar och kaffe.
 

När vi sedan fortsatte vår resa in mot Rättvik det gick sakta, sakta eftersom det alltid är Classic Car week i Rättvik v31 och alla fina bilar Crusade.

När vi kom in i Rättvik parkerade vi bilen och tog till "appostlahästarna" När vi kom ut på gågatan såg jag ett skyltfönster med tyger, - vänta, här måste jag in sa jag till sambon. (butiken heter Nalle- tyg.)
Hittade tyg med bilar och fina plåtaskar med trådrullar i,  
När vi kom hem på kvällen igen och sambon fick hålla upp tyget för fotografering sa han, -synd att det var Engelska bilar.
Bilar som bilar tänkte jag...............................sambon gillar Amerikanska bilar.

 
fina plåtaskar........

Sen bar det iväg ner mot Campingen i Rättvik där många fina bilar fanns förutom dom som crusade  omkring på gatorna.


Här är några få av alla bilar vi såg. Sambon fick tuppskinn av en del vackra kärror, en annan har lite svårt att förstå det men det är nog samma känsla som när en annan ser ett fint tyg eller ser en symaskin som man skulle vilja ha ; )


Efter några timmar i Rättvik gick vi mot bilen, då hittade jag en inredningsbutik som jag bara besökt på nätet förut.
http://livetpafurutorp.blogspot.com   Butiken Furutorp är en fin butik för oss som gillar inredning, det blev inget köpt men fick en ideé till en gardinkappa till köket.  Är sugen på Furutorps vackra plastmattor.................

En trevlig dag med bra väder där både sambon och jag fick utlopp för våra intressen. Brummet av V8 motorer, krom , vackra åk som gled förbi för sambon och tyg/inrednings affärer för mig.  Ja, jag njöt av en del fina bilar jag med ; )

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Vilken härlig dag och tur att båda fick lite utlopp för era intressen. Jag har lagt upp lite bilder på min hemsida- ta en tur dit och kolla om du inte redan varit där :-)



KRAM

2009-07-30 @ 23:21:59
URL: http://elisabeths-scrapblog.blogspot.com/
Postat av: carina

låter som en helmysig dag.En av våra grannar var alldeles säkert där med sin rosa Cadillac ( superfin bil)) men där fanns väl massor av fina bilar att se.

2009-07-31 @ 08:18:54
URL: http://www.angladoft.blogspot.com/
Postat av: Lotta i S-vall

Vikken mysig dag ni verkar ha haft :)

Himmel vikka fina burkar.

Å handduken går inte av för hackor den heller :)

Ha de gott

2009-07-31 @ 21:45:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0