"Pellisar" på rad....

Nu är broderierna färdigbroderade, nu återstår att se vad det ska bli .....................
gardinkappa till lilla köksfönstet i stugan,
gardinkappa till ytterdörren i stugan eller kanske en paradhandduk .

9x47 cm.
Broderiet är sytt i så att det är några lösa blad  och även dukarna är lösa (men fastsydda så att de sitter kvar)
vilket gör att det blir en 3D effekt.


Närbild på broderiet. Den lilla duken är sydd av en liten bit spets på Ultra Solvy, vattenlöslig genomskinlig plast..
Även de lösa bladen är sydda på Ultra Solvy.

Nu är det dags för en promenad i det soliga vädret trots att det är ca -14 grader kallt. men det är bara att klä på sig : )
Ha det gott//Eva

Kommentarer
Postat av: carina

vilket vackert broderi.

Nu tänker man på vår och sommar..

Fast vi har kallt i hälsingland brr...

2009-01-05 @ 16:42:01
URL: http://angladoft.blogspot.com/
Postat av: Lenis

Vad fint det blev! Blev lite nyfiken på resultatet, då jag har kortet med det där broderiet. Jag har aldrig använt det själv, så det är kul och inspirerande att se hur det kan bli. Ska blir spännande att se vad du gör av ditt nybroderade tyg!

/Lenis

2009-01-05 @ 22:51:17
URL: http://lenis07.blogspot.com/
Postat av: MissStorm

Så sött! Helt otroligt vad du och din maskin kan göra! Nu fick jag lust att plocka fram pelargonerna. Men de som sover i källaren ser inte alls så där vackra ut, snarare nästan döda... :/



Alltid skönt med en promenad!

2009-01-06 @ 10:39:16
URL: http://missstorm.blogg.se/
Postat av: Lotta i S-vall

Hej hej.

Jätte gulligt broderi, va duktig du är som broderar alla dessa, själv har jag bara kommit till " titt stadiet " .

Har dom jag åxå.

Du är så härlig i din Blogg å jag blir såå inspirerad av dej.

Kramen

Lotta

2009-01-09 @ 08:10:23
Postat av: Eva

Tusen Tack till alla som kommenterar i min blogg, alltid lika roligt att få lite respons på det man gör :)

Ha det gott//Eva

2009-01-10 @ 17:00:41
URL: http://minaquiltar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0