Brodering pågår..............

Som displyen(se nedan)på brodermaskin visar så pågår det sömnad här hemma.
Sambon tittar på sport på tvn så det går ingen nöd på honom heller : )
och det är alldeles för kallt för en promenad (-15)

Broderiet tar ca 65 minuter att brodera
(bilden ovan står det 36 minuter, men då har maskinen broderat en stund)
13 trådbyten, storlek 95 x 166 mm. broderiet kommer från HQ kort nr 90.


Innan jag började med själva broderiet fick jag brodera några blad och "dukar"
Oj vad mycket trådar jag missat klippa av.............
men det kan jag roa mej med medan maskinen jobbar på med det stora broderiet.


Här broderas det stora broderiet.
Detta broderi ska jag brodera 3 ggr, så det blir nog inte klart idag : )

VAD DET SKA BLI??????
ja om du tittar in i min blogg igen om någon dag eller två  så kanske det är klart.

HEJ SÅ LÄNGE!

Kommentarer
Postat av: Irmeli Sjölander

Hej Eva!

Skrev till dig före jul och frågade var man kunde hitta mönstret till änglarna som du broderat. De är ju jättefina. Blir själv sugen på att köpa en broderimaskin...kanske får ta en sväng till Pastellen någon dag, har ju bara köpt tre maskiner där tidigare och varit mycket nöjd. Vad heter maskinen du har?/Irmeli

2009-01-04 @ 17:35:15
Postat av: Eva

Hej Irmeli!

Har skickat dig ett mail, hoppas det kommer fram.

Eva

2009-01-04 @ 18:44:07
URL: http://minaquiltar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0