Äntligen.....

har jag fått tillbaka min brodermaskin från "symaskinsdoktorn" efter ett haveri med kretskortet. men efter att fått det utbytt fungerar den utmärkt igen. ........................jag har saknat min maskin.

Då den slutade fungera var jag mitt uppe i att brodera på sambons födelsedagspresent (en av flera) ett förkläde till min mat intresserade sambo.
Jag hade broderat på bröstlappen men hade planer på att brodera lite mer på förklädet och gjorde en paus i arbetet men sen när jag skulle fortsätta brodera så fick jag inte igång den.
Eftersom förklädet bara var tillklippt och ej ihopsytt fick jag sy det färdigt i stället...utan fler broderier.
Sambon fick förklädet som det var..............med ett broderi på bröstlappen.




En riktig kock ska ju även ha en släng ( en kökshandduk) på kökshandduken blev det ett broderi från Smart Neddle.
En hängare av det lite roligare slaget.........
EN STEKPANNA MED ETT STEKT ÄGG.
Skulle kanske sytt en kockmössa oxå  : )


NÄRBILD PÅ BRODERIERNA

Kommentarer
Postat av: MissStorm

Allt du gör blir så fint! Du inspirerar! Önskade mig faktiskt en symaskin av tomten och tydligen hade jag varit snäll! :) Fast brodermaskin är överkurs än så länge...

2009-01-02 @ 16:13:39
URL: http://missstorm.blogg.se/
Postat av: Lotta i S-vall

Hej hej



Men himmel ilken härlig Blogg du har. Har inte skrivit nåt idigare men det ska bli ändrade planer nu o vikket mysigt set du sytt. Har åxå broderierna från Smart Needle men ínte sytt stekpannan än.

Ha de gott

Lotta

2009-01-09 @ 08:08:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0