50 årsfirande..............

har vi oxå klarat av. Den firade jag och sambon på en kryssning till Helsingfors med M/S Silja Symphony.
Vi åt och drack gott, bodde bra i Commdore hytten gjorde vi oxå.
En promenad i Helsingfors blev det  alltid så skönt med en promenad -2 grader.


På sambons födelsedag åt vi på Happy Lobster (M/S Silja Symphony).
Det gick bara att boka bord till kl 17,00 men det tyckte vi var för tidigt att äta då, så vi bestämde att vi skulle försöka få ett bord lite senare.
När klockan var 18,45 gick vi tillbaka till restaurangen för att se om det var några bord lediga..........det var det inte.
Men vi fick sätta upp oss på en kölista och fick en dosa med oss som skulle både vibrerea och blinka när vårt bord var färdigt.  (personalen vid restaurangen kunde inte säga hur lång tid det skule ta )
 Vi gick då till puben för att ta en varsin öl .............. efter 15 minuter började den stora dosan (10 cm) att blinka och studsa på soffan vi satt på, varken jag eller sambon hade hunnit dricka ur våra glas.



Tyvärr tog jag inget kort på det läckra Skaldjursfatet vi fick in på vårt bord  : (
(dagen efter knäppte jag ett kort på menyn vid restaurangen  se bild ovan)
Det stora fatet inehöll räkor, rökta-räkor, grönmusslor, blåmusslor, havskräftor, kräftor, hummer,
krabbklor, ostron en skaldurssallad, aoli, rhode islandsås, citron,  dill och bröd ................vårt bröd hade dom missat men det löste sig : )

Krabba är nog det godaste jag har ätit i skaldjursväg , och frågar vi min sambo så är OSTRON det värsta han ätit i skaldjursväg. Ps. det var ingen höjdare tyckte jag heller : )

Kvällen efter åt vi på El Capita´n då beställde vi in  Kaptens svärd som bestod av  Kyckling, Lamm, Oxe, Kalv  grillat på kolgrill (köttet var uppträtt på ett svärd) till detta srverades en sagolikt god potatisgratäng, klyftpotatis, hericoverts och en god rödvinssås. 

Två goda frukostar intog vi på restaurang Bon Viviant.

En härlig resa med världens bästa sambo, god mat och allt som hör till.
Det var heller ingen sjögång......................vad mer kan man begära????

GOD FORTSÄTTNING PÅ DET DET NYA ÅRET .........2009

Kommentarer
Postat av: Lenis

Det där såg mycket gott ut! Låter som ni har haft en mysig och fin resa. God fortsättning på det nya året!



/Lenis

2009-01-02 @ 15:02:47
URL: http://lenis07.blogspot.com/
Postat av: MissStorm

Ojoj, nu sitter jag här och dregglar! Lät hemskt gott! Särskilt skaldjursfatet. Kul med en sådan lyckad resa!



Passar på att önska dig ett Gott Nytt 2009!

2009-01-02 @ 16:09:36
URL: http://missstorm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0