Sytt om min gardinkappa

I somras när jag var runt på loppisar i Hälsingland så köpte jag en massa spets.

Av en sort var det många, många meter spets.

Så jag bestämde  mig för att fälla in en bit mellanspets på gardinen jag sydde till syrummet.


FÖRE

EFTER.
 Jag passade även på att göra om rynkhuvudet ovanför gardinstången,
När jag sydde gardinen gjorde jag rynkhuvudet lite väl högt, Vilket resulterade i att  det ramlade neråt(se övre bilden)
..................men det är ändrat nu.


NÄRBILD PÅ MELLANSPETSEN

Kommentarer
Postat av: Lotta Öhlén

Så vacker gardin du sytt :)

2009-08-21 @ 13:31:25
Postat av: carina

åh vilka söta gardiner . blev fint med spets

2009-08-22 @ 08:37:53
URL: http://www.angladoft.blogspot.com/
Postat av: inga-britt eriksson

Ja det blev ju jättebra med spetsen infälld.

2009-08-22 @ 14:16:07
Postat av: Irmeli

Vilken förändring och vad fint det blev, med en sån "liten" ändring. En sån gardin vill jag också sy. Kanske nåt du kan visa den 13:e.

2009-08-23 @ 09:07:51
Postat av: MissStorm

Åh så bra det blev med spetsen! Det där har jag också funderat på att göra, men inte vågat mig på ännu... Nu blev jag ännu mer sugen.

2009-08-27 @ 22:11:35
URL: http://missstorm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0