Handduk i Linne

Idag var jag på Broderiträff (vi är ett gäng tjejer med brodermaskiner som träffas 1 ggr/ månad och broderar)
Jag broderade en handduk som jag hade med mej, det blev tulpaner även på den handduken.
Broderade även ett monogram på en linnetygbit som ska bli en ficka på ett förkläde.
Sen klippte jag ut en handduk i linnetyg som jag broderade på och när jag kom hem fållade jag den och nu hänger den på tork, sköljde upp den för att få bort Solvyn/mellanlägget som jag använde till den.

Handduken blev så här.............den i linnetyg.

Kommentarer
Postat av: MissStorm

Fiffigt med de där hängarna.



Jag är ju helt insnöad på monogram och såå nyfiken på hur ditt förkläde kommer att bli!

2009-08-16 @ 23:30:09
URL: http://missstorm.blogg.se/
Postat av: Bibbi

Så bra att ni hade en fin dag... medan jag fick vara hemma med min eländiga rygg som sällskap!! Jag hade sett fram emot att träffa er alla igen och få igång min maskin som nog beckat igen under sommaren!! Jag ville också sy tulpaner!!

Ha det gott och sy några tulpaner till du Eva!!

2009-08-17 @ 20:33:05
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0