Förkläde med monogram

Nu har jag sytt förklädet som jag fick en ide till efter att läst tidningen Lantliv
 

Jag har inte kopierat förklädet rakt av.................... ; -)
 jag sydde på en spets, sen använde jag snedslå i mitt förkläde.



NÄRBILD: Övre delen av förkläde


NÄRBILD: Monogram
Broderiet kommer från Embroidery Library och heter A Heirloom Floral Alphabet Design.
Broderiet ska broderas i 4 färger men jag ville ha hela monogrammet i vitt.
Jag har även förstorat upp bokstaven i Digitizer Jr programmet.

Det blev en remsa tyg över..........................

Av det gjorde jag ett nyckelband.
Jag fick flera nyckelband med reklam av en tjej,  jag brukar klippa sönder dom och sen använder jag karbinhakarna till mina väskor/kassar jag syr. Men nu blev det alltså ett nyckelband.

P.s TACK LINDA FÖR ALLA NYCKELBAND
 

Kommentarer
Postat av: carina

blev ju jättefint

2009-08-18 @ 15:12:37
URL: http://www.angladoft.blogspot.com/
Postat av: Anns Gröna

Så snyggt det blev! Och vilket tyg!!!!

Är ute efter rosblommiga tyger till ett lapptäcke/överdrag till en fåtölj - var hittar jag så fint tyg?!? Det hade passat perfekt!

Ha det gott!

Kram

Ann

2009-08-18 @ 15:22:16
Postat av: Anns Gröna

Hej igen!

Tack för svaret!

Hittade nätbutiken AnnaLunda i Förslöv i din lista - bara några mil från mig. Dit kommer jag nog att åka, de hade precis det jag ville ha.

Hälsn

Ann

2009-08-18 @ 17:41:16
Postat av: Bibbi

När jag ser ditt fina förkläde så kan jag tänka mig att använda ett sånt! Jag är annars väldigt dålig på det. JÄTTEFINT!!

Kram

2009-08-18 @ 20:38:49
URL: http://bibbiskreativarum.blogspot.com/
Postat av: Lotta Öhlén

Såå jätte fint, härligt ros tyg.Kan åxå tänka mej att använda ett sånt förkläde.

Jätte gulligt :)

2009-08-18 @ 21:09:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0