En tevlig helg..........

Trots förkylning, det känns som om förkylningen tagit om på mig :  (

I helgen har jag och sambon varit uppe i Hälsingland i mammas stuga.
Sköna dagar har det varit även om vädret inte har varit det bästa.
Fredagen tillbringade vi några timmar i svampskogen.



Tyvärr så hade dom avvärkat i skogen så det låg en massa timmer just på de ställen vi brukar hitta mycket svamp.....då blir man sur.
Men vi hittade en burk lingon sylt................ den hade nog skogsarbetaren glömt kvar efter sin lunch paus i skogen, ångrar mig att jag inte fotade  såg lite roligt ut med en syltburk i skogen : )


På lördagen var vi till Lobonäs och Homna/ Voxna  där på båda ställena var det Veteranbilsmarknad med kuriosa och loppis(Vi hade mött uppt min lillebror M och hans barn i Bollnäs, sen åkte vi i karavan till Marknaden).

Jag fyndade 9 kaffekoppar med fat, gräddsnipa och kaffekanna för 130:- ( tom. min sambo tyckte jag hade gjort ett fynd)


Helt i vitt , ska nu hålla utkik efter en sockerskål i samma serie.

jag letade kaffekoppar, runda rivjärn och en lampskörm................... hittade bara servicen. Men är nöjd ändå.


Mamma hon hittade runda rivjärn, 15 :-/st. mamma köpte de två som fanns hon tänkte på mig : )
Dom är vackra att ställa på ett fat med värmeljus. lyser otroligt vackert mörka höst /vinterkvällar

Det var så fint att ha dessa två stående tillsammans så jag lät båda vara kvar uppe i stugan.


Dålig bild kvalite .......mobiltelefon


Lördagen avslutades på Växbo Kvarn där vi åt lite mat raggmunk med fläsk. Det smakade gott efter en dag ute i  solen. Solen tittade fram en stund i allafall.


Kommentarer
Postat av: carina

hej Eva

Skrattar gott åt ert fynd i skogen..

Själv hittade jag mest skräp istället för svamp, när jag var ute i skogen med dottern.

Tänk nu kan man få tag på färdigkokt sylt redan i skogen hahaha...



Men jag har jag frågat min sambo om han glömt nån syltburk i skogen ha ha ha... Han har inte det säger han..å han kör nog närmare bollnäs /söderhamnsområdet, då är det en annan skogsmulle som glömt sin burk.

2008-09-14 @ 20:43:25
URL: http://carinas.zoomin.se/
Postat av: MissStorm

Hihihi! Hittade en burk lingonsylt! Härligt! :)

Verkligen söta koppar och kanna.

2008-09-15 @ 23:41:39
URL: http://missstorm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0