Tunika

Helgen har jag ägnat åt sömmnad med 5 stycken andra sy-intresserade tjejer (Tack för en trevlig helg tjejer)
Vi lånade lokal av Sybutiken Pastellen och tillbringade lördagen och söndagen kl.10,00-18,00. med att sy vad  var och en ville. Vi  gjorde ett avbrott för restaurangbesök så vi skulle orka sy hela dagen : )
 
Det blev lite av varje............... väskor,  jacka, tunika, broderier till barnkläder, bonad i Applikation.
Tyvärr så hade jag inte kameran med så jag kan inte visa några bilder på dessa alster.

Jag sydde en tunika i jeanstyg  som jag dekorarede med stråveck och mönstrade band.
Det var första gången jag sydde stråveck, men inte den sista för det var jättekul att sy.

Här kommer några bilder på min tunika..............

Del av framstycke.


Del av ärm

Kommentarer
Postat av: MissStorm

Låter kul! Och vad fin tunikan ser ut att vara! Men nu blev jag nyfiken på hur hela ser ut... Du har inte lust att modella lite..?

2008-10-28 @ 21:34:50
URL: http://missstorm.blogg.se/
Postat av: Eva

Fler bilder kommer .......... men den är inte klar ännu :)

Den ska fållas, knappar ska kläs och sys fast, sen ska det vara band och stråveck nertill vid fållen.

Men jag lovar att modella när den är färdig :)

//Eva

2008-10-28 @ 22:06:05
URL: http://minaquiltar.blogg.se/
Postat av: MissStorm

Bra, bra! Tack för det löftet! :)

2008-10-30 @ 21:39:41
URL: http://missstorm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0