Handuksturban


(bild lånad från beskrivningen till hur man syr en HEAD  WRAP)

Sydde en handuksturban i rosa med ett broderi från Loralie Design, Pretty Personal 1.
Handuken köpte jag på Hemtex 2 st för 99:- (ordinarie pris 79:-/st)


Så här blev den
Helt problemfritt gick det inte att sy  ................. jag hade ingen trådspänning på övertråden på min vanliga maskin ????? när jag skulle sy ihop handuken.  Jag höll på att ge upp och lämna den till "synmaskinsdoktorn" på måndag eftersom symaskinen inte ville fungera trots rengöring och lite oljning av maskinen. ................ men kom sen på att göra rent där övertråden löper i trådspänningen ...............OJ VAD DAMM det var där, gjorde rent och provsydde DET FUNGERADE : )


Det här broderiet är på ena sidan av handuken..........Gillar Loreli Embroidery Designs broderier skarpt


och det här broderiet är på motsvarande sida av handuken.


Så här använder man turbanen..............(även denna bild lånad från samma ställe).

Kommentarer
Postat av: June

De där är så himla mysiga och din blev jättefin, jag gillar broderiet.

2008-11-03 @ 09:17:09
URL: http://www.junebacken.se
Postat av: MissStorm

Gillar också broderiet! Känner igen stilen. Hm, du broderade badtanter på en väska i samma stil va..? Måste leta upp det inlägget nu o dubbelkolla... :)



En sådan turban har jag aldrig använt. Är de bättre än vanliga handdukar på något sätt?

2008-11-06 @ 22:04:44
URL: http://missstorm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0