Spetsar & Tvålpåse

I senaste nummret av Sy Magasinet nr 10/2008 (Janome) var det en artikel om Monogram samt en beskrivning på tvålpåsar. Jag fastnade direkt för dessa påsar. Jag sydde en efter tidningens mått sen sydde jag en lite större efter egna mått.
image706

Här är den som är sydd efter tidningens mått.......... bild på den andra kommer senare.




image708

Dessa tvålpåsar dekoreras med spets, så det var ju tur att jag hade hunnit fått mina spetsar jag beställt.
dessa spetsar har jag köpt för att kunna dekorera mina Tilda Änglar, men det är 25 meter av varje spets så det räcker till några tvålpåsar oxå ; )

Spetsarna har jag rullat upp på Farmors gamla trärullar som hör till spinnrocken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0