Ännu ett UFO strax klart

"LIVETS VÄV"



För över ett år sedan började jag med denna quilt, som skulle bli en släktbonad att hänga på väggen men under arbetets gång så blev den så stor så det blir en pläd............................Storlek 115 x 100 cm.
Quilten är strax färdig, jag ska bara sy på några fler knappar......och klippa lite trådar på baksidan av quilten.

Bilderna har jag fört över på tyg med hjälp av BJS 2000

 Bubble Jet Set 2000 (946 ml) & Bubble Jet Rinse (433 ml)

Denna blandning ger dig möjlighet att skriva ut dina foton eller annat du önskar direkt på tyget, för att göra tex. fotoquilts, musmattor el. egna textiletiketter för märkning av dina quiltar. Behandlingen gör tyget tvättbart -färger från bläckskrivaren vattenfasta. Du kan använda 100% bomull eller silke. Bubble Jet set är en färglös vätska. Flaskan innehåller 946 ml och räcker till ca 40-50 A-4 ark. För att uppnå bästa resultat använd ett tätt vävt tyg.





på denna närbild så ses tre generationer.
Mammas farmor och farfar
mammas pappa
min mamma
Det lilla huset är mammas föräldrahem som hon nu har som sommarstuga. En härlig oas i Hälsingland.




Mammas farmor och farfar.
Eftersom jag älskar knappar så tar jag reda på dom så fort jag kommer över några.
Efter farmor gått bort så tog jag reda på en liten pappersask med knappar .
Dom har jag nu använt till denna quilt.
Alla barn som fötts är = en knapp rosa för flicka och blått för pojke.


Denna text står skriven på Quilten

"Livets väv"
Släkthistoria är ett Fascinerande ämne. Gamla fotografier, brev eller funderingar
kring släktens  tidigare historiaväcker nyfikenhet.............
Med denna quilt  "Livets väv" så kanske du får reda påen liten del av din släkts historia.
Denna quilt är sydd med "Sy-glädje" av Eva xxxxxxxxx år 2007.
Quilten är tillägnad huset "Remmarbacken" i Forneby , Arbrå


Kommentarer
Postat av: carina

hej oj vad jättefint med livets pläd och som släktkrönika.

2008-07-12 @ 11:05:56
URL: http://carinas.zoomin
Postat av: June

Vilken fantastisk quilt!! Jag är mållös! Vilket arbete du har lagt ner och vilken tid det måste ha tagit! Men så roligt sedan att ha en sådan!

Jag tycker att din pläd är lite blandning av sömnad och scrapbooking. Den här ska jag visa syrran, hon är galen i att scrappa. Då kanske hon inser att man kan kombinera. Tack för titten på en otrolig skapelse!

2008-07-12 @ 11:55:55
URL: http://www.junebacken.se
Postat av: MissStorm

Åh! Vilket otroligt jobb du måste ha lagt ner! Och vad roligt att ha en sådan fin pläd som kan gå i arv i släkten.

2008-07-21 @ 11:28:11
URL: http://missstorm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0